Każdy z nas niemal na co dzień spotyka się z drukiem uszlachetnionym w różnej formie. Jeśli jednak nasza praca nie dotyczy branży poligrafii, to najczęściej nie zdajemy sobie z tego faktu sprawy. Celem uszlachetnienia jest zwykle przyciągnięcie większej uwagi odbiorcy, jednak wykorzystuje się je również w celu lepszego zabezpieczenia produktów i przedłużenia ich żywotności. Jakie wyróżniamy techniki uszlachetniania?
Poligrafia wykorzystuje co najmniej kilka różnych technik uszlachetniających. Są one przede wszystkim dopasowane do konkretnego zastosowania i potrzeb, np. inne w przypadku opakowań, a inne przy ulotkach. Wyróżniamy:
Omówione powyżej metody cieszą się zdecydowanie największą popularnością. Jednak znane są również inne, a pośród nich: brązowanie, cold-stamping, gumowanie, impregnowanie, powlekanie, zadruk farbami specjalnymi, druk soczewkowy czy składanie. Najważniejsze jest dopasowanie odpowiedniej metody do konkretnego projektu, aby efekt był zadowalający.
Media Gold Zbigniew Rzycki Mariusz Wojtas Spółka komandytowo-akcyjna z siedzibą w Ponikiew 159, 34-100 Wadowice, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000953661, NIP 6793175848, REGON 381588073, o wpłaconym w całości kapitale zakładowym wynoszącym 1 514 000 zł